Luleå

Det ligger rätt långt upp. Det snöade lite idag, som bevis för just detta. Jag har trots detta plockat lite lingon med barnen. Låter kanske käckt. Och det är det ju också. Ingen käckrädsla här inte!!

Två dagar kvar uppe hos släkten. Imorgon ska vi besöka Leos lekland. En fantastisk inrättning, där man kan släppa lös barnen och själv äta en nyttig kycklingsandwich och surfa på internet. Ähhh. Inte jag. Jag ska f-n leka med barnen.

Nätterna i Luleå fyller jag med "jobb". En natt för miljöpartiet, en natt med överklagan till Länsrätten och två nätter med förberedelser inför veckans lektioner. Vardagsjuridik är inte det enklaste att bena upp.





Gick förbi stortorget i Örebro. Utställningen Hard Rain står där. En fotouställning. Om männsikans krock med sig själv och naturen. Gripande är ett litet ord. Foto i kombination med Bob Dylans musik.

På offeraltaret för min konsumtion ligger mina barn.
En sanning svår att lösgöra,
från sig själv
eller livet.

Se utställningen om ni har möjlighet!!



Läser dessutom "Svarta vykort" av Marcus Birro. Han och hans fru har haft två sena missfall. Utifrån den erfarenheten vidrör han abortfrågan. Man kan ju faktiskt diskutera och ifrågasätta aborträtten till viss del idag utan att bli lynchad. Nästan. Den lilla dunsen ett foster (som är dött) gör i en plasthink. Ger eko.

Jag har inte läst färdigt än. Ni vet hundra sidor, tar för mig cirka två år.

Nu är det fyra minuter kvar till midnatt och jag har tänkt läsa en del vardagsjuridik också.

Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0