Pappa hemma!

Idag kom han hem till Bröstorp. På bättre humör än vad jag sett på länge. Trots en resa med flyg på hundra mil och bil på tjugo, möte med ett tjugotal nya människor, nytt hus, en fikastund på altanen med kladdkaka och kaffe , samt en tunnbrödsstund hos Sven på kvällen till ca 22:30, frågar han ändå assistenten om hon vill dansa vals när de låser dörrarna för kvällen. En bra dag. Och en otroligt fin vindstilla sommarkväll.




Och så några ord om min sambo. Hon är så bra. Jag har en pappa med minst sagt vacklande hälsa och hon uppmuntrar mig och honom att flytta hit. Självklart ska han komma hit, säger hon. Hon deltar i planering och lösningar kring allt som har med pappa att göra. Hon tröstar när det är jobbigt. Och mitt i allt kaos bakar hon en underbar kladdkaka (utan recept) och serverar det med grädde och jorgubbar till alla. Oslagbar, helt enkelt. Jenny.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0