Tombolatarzan!

Wow! Jenny är på rytmikkurs och jag har lyckats få alla barn att somna vid klockan 19:45. Det betyder att jag kan blogga in solitude i kanske trettio minuter. Beroende? Jag? Nej! Jag kan sluta är jag vill.

Renoverings- förlåt ombyggnadsmässigt sett händer det en del. Tvättstugan är färdigkaklad, vi har valt kakel till köket och  duschkabinen.  Efter det att kök och rum nere är klara är det "bara" ett riktigt stort projekt lvar - nämligen badrummet uppe. Sedan ska vi visserligen riva två väggar, montera ned en kakelugn skapa ett nytt rum, sätta upp två nya väggar, sätta in två nya dörrar, spakla och tapetsera allt, lista dra el o.s.v uppe. Men det börjar bli vardagsmat. Gjort i en handvändning med andra ord.

Meddelade chefen idag. Jag ska vara föräldraledig för Myra ytterligare en termin. Fram till den 16 maj. Kommer att komma tillbaka till jobbet för att kunna utvärdera det år jag inte varit närvarande. Det blir som att se trailern till en film, efter det att man inte sett den?? För att utöka mängden vuxenkontakter något, och få tänka på något annat än om jag bör/hinner  tvätta händerna mellan det att jag torkat upp någons lösa maginnehåll från golvet och det att jag skall rädda den pannkaka som sedan länge börjat ryka vidbränt i köket (Nu var jag där igen!) så ska jag försöka delta i någon givande kvällskurs nästa termin. Folkbildning!!!

JAK-sektionen: Har nu, efter en en och en halv veckas frälst tillstånd, börjat tänka kritiskt. Min kritiska tanke är denna. Det är naturligt att ta ränta. Oavsett vad jag lånar ut till en okänd människa från det gamla våffellaggen till en bunt med sedlar vill jag ha kompensation för den tid då jag inte kan använda det som är mitt. Att inte kunna grädda våfflor eller åka till Bahamas (Nu låtsas jag som om jag var i besittning av en stor sedelbunt. Låtsas gärna att du går på det!) är värt en ersättning. Ersättning betalas ofta ut i form av pengar. När denna ersättning gäller pengar, kallas den ränta.  Hmmm... Jag läste faktiskt inte mer än tjugo poäng av nationalekonomi, och nu förstår ni varför jag slutade! Vi är dock fortfarande inne på att låna pengar från JAK.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0