Karlsson, Lindgren och Efraimsdotter...

...Vi har varit på Astrid Lindgrens värld. Ture, Tage och Algot njöt av tillvaron i fulla´hela och ohämmade drag. Även om Ture i efterhand försöker distansera sig och påstå att han inte tyckte Astrid Lindgrens värld var nå bra. Men han var så koncentrerad när han tittade på de olika föreställningarna att jag skulle kunnat hälla en hink med isbitar och skorpioner innanför kragen utan att han märkt det. MIn äldster son är ett koncentrationsfenomen, när han håller på/ tittar på sånt han gillar. Typ tittar på Pokémon eller läser Bamse.




Vi åkte till den Vimmerby i sällskap med en annan familj - David, Kina, Karl och Signe. Han - brandman, hon socionom, dem - barn. Det gick jättebra. Vi har också åkt till kolården ihop, vilket också gick strålande. Vad skönt att vi hittat en familj vi kan resa på sådana här kortturer med, utan att känna att vi går varandra på nerverna. Det funkar fint...



Ikväll har jag renoverat. Väggen mellan toaletten nere och vårt blivande sovrum är på väg upp. Jag har använt en del av småtinmmarna till att bila betongtrappa. Nu är det snart dags att börja planera inför dopet och resan. Vi sticker till Luleå nästa vecka.


Ju mer ett objekt reproduceras desto mer innehållslöst blir det. Och vi blir för ögonblicket tillfredsställda men också allt mer urgröpta och tomma.

Tankar jag fått av Andy Warhol (med reservation för stavningen) på Moderna museet. Han med konservburkarna.

Jag skulle så gärna sett Hard Rain is a fallin på etnografiska muséet. Men missade det...hmmm...STARKA BILDER!!! Kolla in etnografiska muséets hemsida och klicka er vidare till Hard Rain Is a Fallin - projektets hemsida. Vi bör nog tänka efter. Stanna en stund. Komma fram till ett beslut om vilken väg vi ska vandra. Hand i hand....

Kommentarer
Postat av: Linda

Kära ni!
Ni är en sån superfamilj! Jag har två barn och tycker verkligen att det är rätt så fullt upp. Förresten har vi ju ett sommarhus med sinad brunn också, men i vilket fall. Ni har fyra barn, åker på events som Astrid Lindgrens Värld OCH renoverar huset! Hoppas att ni tänker många snälla tankar om er själva!
Kokanon dodu popå rorikoktotigogtot inontote rorövovarorsospoproråkoketot?
//Linda

2007-06-17 @ 20:29:52
Postat av: william

Superfamilj??...!!! Javisst, om du säger det så kan jag väl gå med på det. Nä, skämt å sido. Visst är det jobbigt ibland att vara småbarnsförälder och ibland är det jobbigare med fler barn.
I de stunder då jag inbillar mig att jag ligger nära någon form av gräns brukar jag försöka komma ihåg att mina "jobbigheter" ändå har sitt ursprung i positiva värden - barn, Astrid Lindgren och ett nytt fräscht boende. Det skulle vara värre om det var jobbigt för att man var svältande och dödligt sårad i Sudan...och jobbigare också för den delen.
Apropå det där konstiga du skrev i slutet, finns det bara en sak att replikera...
Knolltott pokemonsock pramstrams alrojhoj palthalt asnockesmock hejsvejs

2007-06-22 @ 05:40:15
URL: http://www.flying.to/togo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0