Pourquä??

Pourquäck klarar jag aldrig av att köra ut från Arlanda på rätt sätt?? Är det någon mer än jag som har problem med att ta sig ut ur denna labyrint av vägar och komma ut på rätt ställe?? Idag fick jag köra omvägen via Uppsala. Det gick ju bra, eftersom jag bott där i sex år och kunde hitta ut via Flogsta mot Enköping...

Fifi är här och allt verkar ha gått bra. Nu ska vi föröska färdigställa vårt framtida sovrum så snabbt som möjligt så kan hon bo där. Jenny har varit på IKEA med Kerstin och köpt garderober så att Fifi har någonstans att lägga sina kläder.

Ture undrade varför de som bestämde inte tänkt till ordentligt. För i ett land som Sverige där många är rika kostar sjukvården nästan ingenting när man blir sjuk, medan i ett land som Togo där jättemånga är fattiga är den så dyr att få har råd att betala den vård de behöver. De borde vara tvärtom, konstaterar Ture och somnar. Han somnade nöjt eftersom Fifi haft med sig en Teenage Mutant Ninja Turtles på franska. Det var ett bra avslut på dagen.

Godnatt!!

image49
Detta är utsitkten från vår takterass i Togo. Ibland längtar vi lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0