Bläh (2:nd edition)

På allmän begäran (läs Lotta Friman) ska jag nu göra en lista över saker som smakar illa. Innan ni fortsätter till själva listan bör påpekas att jag varken är gourmet eller gourmand (även om god mat är positivt). Min matfilosofi vilar på grunden av mättnad. Hellre en stor tallrik överkokt och lätt vidbränd havregrynsgröt som stått kall ett par timmar än en liten välsmakande klick rysk kaviar.... Okej - till listan...

1. En stor tallrik överkokt och lätt vidbränd havregrynsgröt som stått kall ett par timmar.

2. Patt avec beuf (en geleliknande klump surt smakande togolesisk nationalrätt gjort på mangok.  Passerar man ett scharketuri i Togo smakar aldrig kött lika gott längre...)

3. Lök - ren å rå

4. Smaken av min egen mun, morgonen efter jag druckit två glas hemmagjort rödtjut , utöver planerad konsumtion, kvällen innan.

5. Smaken av den kringsvävande luften, tre sekunder efter lösgörandet av en blöt smygare (en sån man släpper bara när man tror att ingen kommer att  komma in på arbetrummet, men dörren öppnas av någon mindre vidsynt och förstående kollega fyra sekunder efter man lagt över vikten på ena skinkan. Bör här understrykas att dylik kollega givetvis inte står att finna på Fellingsbro.)

6. Det mesta som blivit ruttet, skämt, härsket o.s.v. det kan dock ätas de dagar jag finner vägen till kylskåpet varandes för lång. Så länge maten själv inte är i rörelse...

image71

Ovanstående bilden har inget med listan att göra. Jag bara hittade den. Så här liten var Ture 2004. 


Kommentarer
Postat av: Bettan

GRATTIS på födelsedagen!!!
Kramar från Bettan

2007-08-28 @ 10:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0