Under ytan - hittar jag ingenting...

Det är inte Myra som är under ytan...

image21

...utan jag. Som i natt har flyttat det stora kassaskåpet de sista tre metrarna samt rivit upp, nästan, allt golv på nedervåningen. Bara trossbotten kvar...och den ska få vara kvar.

Min älskade pappa Anders  är på besök och bor i sin lägenhet i Nora. Idag var jag och Algot inne en sväng. Algot tycker de är ruskigt roligt att plinga på farfars dörrklocka. Så det gör han en kvart när vi kommer och en kvart när vi går. Idag tog vi en glass på cafét runt hörnet där han bor! Det var trevligt.

Avslutningsvis till alla som inte vet om det, så är jag glad och aktiv i miljöpartiet i Nora. Miljöpartist helt enkelt. Svårslaget....

Nu börjar det bli mest strunt. Avsluta dagen med en dikt kanske.


En gång
frös mina tennisskor fast i marken.

En gång
tappade jag min tand under en ångvält.

En gång
räckte det att blöta mina ögonbryn
för att kunna se solen.

En gång.
Aldrig mer.



Ja, ibland undrar jag över den tomheten som finns under ytan. Liksom trossbotten har förvånansvärt lite att erbjuda.

Ähh, godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

De sista tre metrarna??? Vart ska det tunga skåpet?

2007-04-30 @ 06:23:53
URL: http://vildewille
Postat av: William

Det tunga skåpet ska så småningom till källaren tror vi. Då får vi oss ett eget kassaskåp att lägga alla aktiebrev i!!

2007-05-02 @ 01:30:43
URL: http://www.flying.to/togo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0