Gemensam dag!

Sista svettande sekundrarna på jobbet. Det har varit gemenskapsdag och vi har ägnat tid med kursdeltagarna, gått tipspromenad, lärt mig en del om istiden och backsippor, spelat volleyboll och träffat mnina kära f.d elever från Lindesberg. Kul!

Jag närmar mig dock medelåldern för nu när jag krupit in på mitt kontor för att packa ihop väskan tar värmen ut sin tribut och jag är nästan illamående. Därför måste jag sätta mig på en stol och bloggar lite så att jag kommer i balans.

Nu ska jag susa iväg och hämta pappa i Nora och sedan hem och äta "hamburgepinnar". En sötliten specialité, uppfunnen av en slump igår.



En liten historia från lunchen...


Mannen hade varit så god och givmild hela sitt långa liv, så strax innan hans död kom Gud fader själv till honom och sade:

- På grund av din godhet får du önska vad du vill.

-Jaha, sa mannen då. Jag skulle vilja få en bro byggd till solen. Jag har alltid varit intresserad av stora byggnadsverk.

- Någon måtta får det väl ändå vara, svarade Gud då. Oändliga resurser har jag inte.

Mannen funderade ett tag och sa sedan:
 
-Kan du då bara svara mig hur kvinnor tänker. Det har jag alltid velat veta.

- När ville du att bron skulle vara klar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0