En kvart...

Hemma! Och svyvfar målar vårt nya kök på nedervåningen. Skall strax iväg och hämta barnen (på en kvart). Jag känner idag att jag tycker väldigt mycket om det jobb jag har. Haft skrivarkurs idag med positiva och sprudlande elever. Som dessutom gör så gott de kan. Allihop!

Om ni vill se var jag jobbar kolla in deras hemsida www.fellingsbro.fhsk.se. Tänk att så tåkiga byggnader, kan innehålla så mycket trevliga människor. Landstingsverksamhet är grejt! Det är ungefär som landstingskonst. När man springer förbi det i en korridor kan det känns grått och meningslöst, men stanna upp! Det finns ju någonting i just den tavlan som är unikt och som bär, bär något unikt. Precis som folkhögskolans tråkiga byggnader om man stannar en stund. Försök köra moped genom Louvrén (Som det står i LÅngsamhetens lov). Då framstår t.o.m. DaVinci som tråkig och intetsägande. BAra för att vi har bråttom någonannanstans.



..image6
Inte DaVinci, men något minst lika trevligt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0