Läser en bok i badkaret om nätterna....

...Tro och vetande 2.0 heter den. Den ärbra. Det är en filosofisk reklampelare för den humanistiska grundsynen och tolkningen av världen. Humanismen är provetenskaplig och ateistisk till sin grund. Har ännu inte kommit så långt eftersom ett varmt bad klockan två på natten sällan gör det lättare att läsa pockettext, men när man somnar och sjunker med under vattenytan vaknar man ju till. Hittills har jag gjort det i alla fall...

Vad gör jag i övrigt på nätterna då...hmm...huvudsakligen renoverar, nu bloggar jag lite och badar. Idag har jag målat Tages golv, blev alldeles för snorgrönt (jag vet hur det ser ut eftersom jag har ovanan att titta in i pappret efter jag snutiti mig... är ett sådant avslöjande alldeles för personligt för att lämna ut i en blogg?). Hur som helst målar vi om golvet i en något mörkare grön nyans någon av de kommande dagarna. Inte lördag dock, för då ska vi helgstäda Borns friskola.

De största fördelarna med att sova lite är...

1. Att man uppskattar att få sova länge
2. Att dygnets timmar förblir konstanta, men något mer luddiga. Lite av en salongsberusning.
3. Att jag får ha linserna i längre och därmed överutnyttja dessa snordyra synkorrektionsplastbitar. Det blir paretooptimalt eller vad det heter.
4. Att man inte behöver vakna själv när ungarna är uppe och springer på natten. Man är redan vaken och kan parera evetuella sömndrukna snedsteg (bara man hinner tvätta av målarfärgen från händerna först)

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej William, va kul att du är tillbaka på bloggen, började bli lite orolig att du och Jenny fastnat bakom någon tapet...
Och så befriande skönt att få läsa om fördelarna med att sova för lite, tack! Är där själv, med amningar 1g/tim ungefär. Får jag citera "största fördelarna med att sova lite" på min blogg? :)

2007-12-07 @ 11:37:57
Postat av: William

Visst - det står dig alltid fritt att citera, referera , travestera eller "-era"vadduvill.

Vi har inte fastnat bakom någon tapet, men är vilse i byggdammet ibland!

/William

2007-12-07 @ 18:41:11
Postat av: Elisabet Eknor

Härligt att höra om fördelarna med att sova lite.
NJUT så länge det går!!!
Jag har tyckt mig märka en nästan avdomnad känsla,med tendens till illamående ju äldre jag blir o slarvar med sömnen.OCH...det är så förargligt när barnen sitter o läser för mig o jag nickar till.

2007-12-11 @ 22:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0