Nu sover de sött...

Några riktiga snuviga garnnystan. Luddiga. Rummliga. Gnälliga. Kommer upp en kvart före sju. Hittar in i overallerna. In i bilen och in i dagis.



Där är dem en hel dag




Hämtas. Speedade. Trumpetmunnar. Sparkar, slåss, gråter. Matbordet blir ett slagfält. Ingen frågar och alla sliter. Vi skriker för att höras. Ingen lyssnar.

Nu är det tyst. En sover påklädd i soffan. Två har dragit fram en bäddmadrass på golvet - nedanför trappen. Sover sked där tillsammans, med varandra och nappflaskan. Tjejen ligger i sin säng.

Tyst.

Kommentarer
Postat av: Bettan Eknor

Jag minns de där dagarna när jag önskade att dygnet hade FLER timmar.Kan inte ens föreställa mig hur det känns när det är dubbelt så många barn.

TUR att ni för det mesta är TVÅ!!!!!

Det jag kan säga är att den tiden gick fort över...fast jag vet att det kändes inte så då.

GLÖM alla sk måsten o NJUT!!!

2009-03-28 @ 06:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0