Brev till samhället...

Jag har gjort en ny liten bekantskap...



Boken av Eric Ericsson är ibland riktigt kul. Han skriver till svenska myndigheter, företag och organisationer. Man får läsa de brev han skriver och de svar han får. Nedan föäljer ett, i mitt tycke, kul avsnitt adresserat till Anna Redjö på SKI (Statens Kärnkrafts Inspektion)

Bästa Anna Resjö

Först och främst vill jag tacka för ditt vänliga brev, även om jag blev mycket besviken. Det enda jag begär är en enda bränslestav för att kunna förverkliga min salva mot acne. Det kan väl trots allt inte vara så mycket begärt. Dessutom har jag betalat skatt i hela mitt liv, så det är inte mer än rätt att jag får något tillbaka. När det gäller säkerheten så har jag hög säkerhet i mitt laboratorium. Dessutom har jag skyddsutrustning mot radioaktivitet, jag har fått blyvästar av min brorsdotter som är röntgenläkare. Så jag ber dig, snälla skicka hit en bränslestav!

Varma hälsningar
Eric Ericsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0