Poddisar


Jag är en nybliven entusiast. Jag vet. Men tillåt mig vara okritisk och nyfrälst en liten stund. Jag har för drygt ett år sedan kommit i kontakt med fenomenet podcars på miljöpartiets rikskongressi Östersund. Podcars är en spårburen liten enhet som alla har möjlighet att åka med - som ett nytt kollektivtrafiksystem. Man går till sin hållplats. Trycker på knappen HIT och strax kommer en podcar. Sedan får man resa, förarlöst, utan stopp till den destination man själv valt. Inom städer färdas man i max 70 kilometer, mellan städer i upp till 200 knyck.

Inga avgaser

Inga olyckor

Resetiden kan användas till annat än att köra

Fantastiska nya möjligheter för funktionsnedsatta personer





Den 12 maj skall jag själv provåka poddisar i Uppsala, samt få tala med lite entusiaster. skall jag vara kritisk, men fram till dess njut av nedanstående reklamfilmslänk...

Några poddisar

Kommentarer
Postat av: Haggann

Har kollat filmen, det där verkar ju helt fantastiskt!

Och det finns internet ombord!

Men det skulle väl behövas byggas en väldig massa spår!

Det kommer väl aldrig att finnas såna här i lilla Nora...

2009-04-24 @ 07:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0