Den konsten kan han!!


Pappa är ju sjuk i Parkinson (plus), ni vet. Hälsan är det inget vidare med, men takterna sitter i. Vi är på MIO:s möbler idag och köper en ny TV-fotölj. samma som bilden ovan, men tyg och grå. Pappa frågar vad den kostar, jag replikerar 5950, nästan 6000. Följande dialog utspelas...

Försäljaren: Vi kan säga sextusen jämt. Ha, ha.
Pappa: Jag tycker vi kan säga femtusen jämt.
Försäljaren: (Kliar sig något i huvudet) Jaha, då var vi där. Vi kan bjudapå hemleveransen. Den kostar annars 450 kronor.
Pappa: Vi kan dra av 450 kronor på priset och så kastar vi upp den här fotöljen jag sitter i på släpkärran vi har med oss.
Försäljaren. Det här är ett visningexemplar. Egentligen får vi inte sälja den här.
Pappa: Jag vill ta med den här.
Försäljaren: (Går iväg och rådfrågar några kollegor, återkommer sedan) Det går bra!

Fyrahundrafemtio spänn billigare och direktleverans (visserligen med egen släpkärra, men ändå). Prutat har han alltid kunnat, parkinsson eller inte. Go farsan, Go!!

Kommentarer
Postat av: Elisabet Eknor

HÄRLIGA TAKTER!!!

2008-07-24 @ 21:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0