Mjuklandning (ibland finns ingen koppling mellan mina rubriker och innehållet i texten).

image81
GLASSFROSSA!!
(ät så mycket glass ni orkar!)
(mycket populär verksamhet hos barnen)


Jag har precis avslutat ett pass nere i vår blivande tvättstuga. Rengjort golvet, efter att Sven lagt fog. I klartext: GNUGGA, GNUGGA, GNUGGA, GNUGGA, GNUGGA, många timmar i sträck.

JAg tycker det ska bli roligt när sådana som besöker oss si sådär vartannat år kommer på besök när vi är färdiga. De som inte kunnat ta del av processen på plats utan bara får uppleva det veckotidningsaktiga upplägget FÖRE-EFTER. De kommer nog, nu småler jag lite, att upptäcka vissa förändringar.

Fifi lämnade huset i förrgår för att åka till Frankrike, p.g.a Migrationsverkets öppenhjärtiga inställning till utlänningar av afrikanskt ursprung. Men Jenny träffade henne i Örebro idag och hon har bestämt sig för att stanna de tre månader ytterligare som Migrationsverket tillåter. Får se var hon hamnar nu.Sover för tillfället hos Basile. En togoles bosatt i Örebro.

Jag trodde asylrätten var en rättighet. Ändå anstränger sig svenska myndigheter sig till det yttersta för att försvåra för utländska medborgare att söka asyl. Försvåra för de att utnyttja sin rätt. Och Spaniens stränder fylls av döda svarta kroppar. Heja Europa!


Och med så muntra iakttagelser lämnar jag datorn och skrivbordet och gliiiiiiiiiiiiider isäng.


mmmmmmmmmmmm......zzzzzzzzzzzzzzzzzzz......ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0