Infernaliskt imponerad...

Nu har vi köpt en efterlängtad lekstuga. I Kumla slog vi till för lite dryga tusenlappen och fick oss en rejäl lekstuga i helt rätt färg - den inte helt ovanliga faluröd med vita knutar. Den största upplevelsen för mig var flytten av den dryga tonnet tunga stugan.

Jag och Sven åkte dit. Med en infernalisk energi som är i paritet med en treårings kastade sig sven över, eller snarare under stugan. Jag följde med i fartvinden, som en dammtuss... Med några brädbitar, en hammare, spik och en mototsåg lyckas Sven baxa upp denna inte helt fjäderlätta tingest på vår medhavda släpkärra. Sen hem. Och kvällen efter, nu med hjälp av lite mer kraftfulla verktyg (hjullastare med grävaggregat), kom stugan på plats.

Så nu är det inte bara ett hus att rusta, utan även en lekstuga. Men med den sistnämda skall barnen få ta en mycket stor plats och del av tillfixningen.


SNART ÄR DET SOMMAR!!!
210718-5

Kommentarer
Postat av: Mamma

Även jag är infernaliskt imponerad..........
av dej (och Sven)

2007-03-29 @ 07:18:28
URL: http://vildewille

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0