NYTT!!

NYTT MOBILNUMMER....

... 0730899073...

 alltså 073 (så börjar ju väldigt många mobilnummer) 08 (riktnummret till Stockholm) 99 (också en beteckning på Stockholms invånare. Denna beteckning används ofta av personer i norrlands inland som lider av ett lillebrorskomplex i förhållande till hufvudstadens medborgare) och sedan avrundas det hela på samma sätt som det började 073. Enkelt va!!

Igår fick jag ett lätt spel på min äldste son, som kastade omkring popcornsfyllda bunkar i TV-rummet. Sur som ättika förklarade (det är en diplomatisk omskrivning) jag att det inte kommer att bli popcorn på en vecka, att han skulle klä av sig och lägga sig på en gång och att det inte skulle bli någon godnattsaga. Gråt från 6-åringen och gråt/infernaliskt skrik från medbrottslingen på två år. Ingen kunde sova (vilket det var dags för då). Efter en kvart av "höga ljud" lugnar Jenny mig något och förklarar (ingen omskrivning) att det kanske räcker med popcorns- och godnattsagestraffet - Ture förstår nog ändå att han gjort fel. Jag ger med mig. Alla går och lägger sig utom Ture och jag. Ture badar. Jag går knäpptyst omkring och är sur och långsint. Ungen ska känna att han gjort FEL!! Ture badar klart på tio minuter. Torkar sig sätter på sig en pyjamas. Öppnar AlfonsABC och läser på insidan av pärmen att han fått boken av mig 2003. "Tack pappa för boken!" säger han då. Ett leende bryter fram hos fadern. Jag ber honom lägga in handduken i badrummet. "Tack pappa för att du påminde mig om det!".
Isen är bruten. Tack och lov kan åtminstone barnen bete sig vuxet när pappa inte förmår. BRAVO TURE!!

image45


Midsommarfirade vi i Luleå, tillsammans med farmor och farfar. Det blev en riktigt lyckad tillställning och bra väder. Mycket bättre än andra tänkbara platser för midsommarfirande. Tages underbara mamma fyndade åt honom på Röda korset i Luleå. Kolla in snyggingen nedan. Svårslaget, tycker pappan...

 

Och så avslutningsvis så har vi kommit fam till att saker ska kallas vid sitt rätta namn. Vi renoverar inte - Vi bygger om!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!
Ni (för jag läser ju Jennys blogg med) känns mänskliga på ett befriande sätt! Vi tar semester nu, men om ni vill åka ifrån ombyggnaden ett tag så är ni hjärtligt välkomna till Öllösa! Vi har gott om sängplatser och kan nog även prestera popcorn!
Glad sommar!

2007-07-05 @ 20:22:51
Postat av: wiliam

Hej Linda!
Det vore härligt att komma till Öllösa. JAg ska presentera idén för resten av familjen och hoppas att viljan och förmågan finns. Om vi kommer kanske det är bäst att servera popcornen ett i taget....
Hälsa Drasse, Arvid oh Rut!!!

2007-07-07 @ 00:47:48
URL: http://flying.to/togo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0