Imorgon är det födelsedagskalas...

Klockan har snart passerat två på natten. Stereon spelar BAO (Benny Anderssons Orkester) och jag känner mig tiden till trots inte särskilt trött. Den känslan kommer nog att ha vänts till sin motsats imorgon när väckarklockan ringer klockan sex!

Jag lyssnade på P1 idag om en proffesor i USA som noggrant studerat ordning och effektivitet och kommit fram till att en relativt hög grad av oordning faktiskt är effektivare än ordning! Halleluja! Vad skönt det är när kunskapskanalen med sån naturlig självklarhet förmedlar en dold, men ändå av Gud given, sanning!

Jag försöker i mitt liv, som till 98 procent är fyllt med saker som måste göras (en del roliga - en del inte), att ständigt göra och göra utifrån min horisont fort, utan att för den skull känna mig stressead. Ibland går det, ibland går det också, men åt helvete.

Så avslutar vi med en spontandikt. För kvalitén ansvarar mitt andra jag, som ingen utom hon själv känner...




Det behövs så lite för att växa!

Mmm...
Ja...
Va bra!
Jag älskar dig!
Ja!
Vad fint du gjort.
Vad duktig du är.
Strålande.
Du gör mig glad!
Mmm.
Det går säkert bra.
Bra kämpat.
Du är så jävla smart!

Kombineras gärna med fysisk beröring såsom axelklapp, kram, omfamning, kärleksfull buffning, hårrufsning, handslag. Längd och intensitet bör anpassas till person och situation.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0